Sprzedaż

Rozbudowane moduły Comarch ERP XL (dawniej: Comarch CDN XL) umożliwiają pełną obsługę zakupów, sprzedaży krajowej i zagranicznej oraz gospodarki magazynowej w firmie. System ERP wspiera wypracowane w firmie modele działania, pozwalając na zrealizowanie wielu różnych sposobów postępowania przy pomocy wielu różnych sekwencji tworzenia dokumentów.

Różne rodzaje transakcji. Comarch ERP XL obsługuje różne rodzaje dokumentów dotyczących m.in.: sprzedaży krajowej, eksportu, dostawy wewnątrz Unii Europejskiej, sprzedaży tax free, transakcji z rolnikiem ryczałtowym.

Rabaty i promocje. Comarch ERP XL wspiera prowadzenie rozbudowanej polityki cenowej. Obsługuje zróżnicowane cenniki i rabaty w zależności od oddziału firmy. Może również kontrolować marżę minimalną, wyliczaną na podstawie dowolnie określonej ceny bazowej.

Nieustalona wartość dostawy. System Comarch ERP XL  umożliwia fakturowanie przyjętego na magazyn na podstawie dokumentów ilościowych towaru o nieznanej wartości (w sytuacji, gdy musi on trafić do klientów zanim dostawca wystawi fakturę). Jej ustalenie może nastąpić później, po zarejestrowaniu faktury od dostawcy. Spowoduje to ustalenie wartości zasobów oraz naliczenie właściwego kosztu własnego na wystawionych dokumentach sprzedaży.

Automatyczne korekty. Wystarczy określić ilość albo wartość do korekty, aby system Comarch ERP XL wyszukał dokumenty, które należy skorygować. Dzięki temu obsługa zwrotu towarów staje się bardziej efektywna.

Sprzedaż detaliczna. Interfejs przeznaczony do pracy na stanowisku sprzedaży pozwala sprawnie wystawiać podstawowe dokumenty sprzedaży oraz rejestrować zapłaty. Czynności te mogą być wykonywane przy użyciu klawiatury, ekranu dotykowego i czytnika kodów kreskowych.

Reklamacje. Comarch ERP XL obsługuje realizację reklamacji zgłaszanych przez nabywców oraz rejestruje te zgłaszane dostawcom.

Atrybuty. System Comarch ERP XL posiada wbudowane mechanizmy kopiowania danych podczas wystawiania dokumentów – użytkownik może również definiować własne szablony, pozwalające wprowadzać dodatkowe dane kontrahenta, towaru czy dokumentu.